MONITOIMI-RYHMÄN HYVÄN MIELEN MUSAVIDEO

MITÄ NÄKYY, KUN HOUSUT PUTOO?

Luotsi-säätiön Työtoiminta Viisarin Monitoimi-ryhmässä oli pitkään pohdittu mahdollisuutta tehdä oma musiikkivideo.  Ensimmäisenä esteenä oli se, ettei ollut omaa biisiä. Porukalla pähkäiltiin tyylisuuntaa, ja rap-henkinen tykitys valittiin tavoitteeksi.

Seuraavaksi lähdettiin miettimään pitääkö meidän muuntautua räppäreiksi ulkoisestikin? Pitääkö meillä olla tatuointeja ja naamalävistyksiä, kuten joillakin räppäreillä on? Ei pidä, oli yhteinen päätöksemme.

Mutta löysät housut pitäisi olla kaikilla, se kävi selväksi. Siitä virisi keskustelu, että kun kuvataan videota ja jorataan kameran edessä, niin löysät housut saattavat pudota… silloin kuului jonkun suusta avainsanat: ”Niin, mitä näkyy, kun housut putoo?” Se kuulosti kaikkien mielestä tosi hyvältä biisin nimeltä.

Niinpä aloimme kerätä tekstimateriaalia kasaan ja kun sitä oli tarpeeksi, tehtiin Garagebandilla pikku pohjat ja alettiin lauluhommiin.

Kaikki halukkaat Viisarin työtoiminnan ihmiset pääsivät laulamaan, ja laulajia saatiinkin pitkälti toistakymmentä! Mukana oli niin laulurintamalla jo rutinoituneita esiintyjäveteraaneja kuin itseään voittamaan tulleita ensikertalaisia, joten paras mahdollinen kattaus saatiin aikaiseksi.

Kun sulo sävelet oli saatu purkkiin, lähdettiin käymään Luotsi-säätiön Pukuvuokraamosta, josta saimme lainaksi aivan mahtavia esiintymisasuja. Niistä inspiroiduttiin siinä määrin että loppu meni aika lailla omalla painollaan upeiden, myöskin lainaksi saatujen värivalojen luodessa lisätunnelmaa kuvauksiin.

Sitten vain pikkuinen leikkaa-liimaa haaste kuvatun materiaalin kanssa ja kas: Hyvän mielen musavideo ”Mitä näkyy, kun housut putoo?” oli valmis.

Katsokaa, kuunnelkaa ja nauttikaa, olkaa hyvä!