SYÖTÄVÄN HYVÄÄ! - TEKSTIILITYÖNÄYTTTELY

• Taidetta ja tapahtumatuotantoa

• Osaamista ja opiskelua

Kumppanuustalon helmikuun 2019 näyttely

Syötävän hyvää -näyttely on viiden Luotsin asiakkaan yhteistyön tuotos. Neljä tekstiilitaitajaa: Hanna Lius, Maria Eloranta, Laura Jussila ja Alina Koskinen ovat suunnitelleet ja valmistaneet esillä olevat taidetekstiilit.

Niin ikään Luotsin asiakas, Velma Heinänen, osallistuu näyttelyn toteuttamiseen ja samalla suorittaa liiketoiminnan perustutkinnon Tapahtumatuotanto -tutkinnon osan.

Tekstiilitaidetta

Näyttelyssä on esillä kierrätysmateriaaleista valmistettua taidetta. Suunnittelun lähtökohtana ovat olleet Englannin lakut, joiden innoittamana ovat syntyneet solmeilu- ja ryijytekniikoilla värikkäät lakupalat. Näyttely tuo esiin ekologisuuden teemaa – jämistä voi luoda harmonisuutta ja kauneutta.

Ammatillisen tutkinnon osan suorittaminen

Työpajan asiakkaat ovat olleet kiinnostuneita työpajoilla tapahtuvasta ammatillisen osaamisen kerryttämisestä ja sen mukanaan tuomista mahdollisuuksista. Pääsisältönä on työpajojen opinnollistaminen niin, että koko tutkinnonosan osaaminen voidaan kerryttää työpajajakson aikana. Yhteistyössä oppilaitoksen kanssa toteutettava osaamisen näyttö mahdollistaa työpajan asiakkaalle todistuksen saannin suoritetusta tutkinnon osasta.

Kehittämistyön avulla vahvistetaan työpajojen toiminnan tavoitteellisuuttaa, ohjataan ja tuetaan asiakasta työ- ja urasuunnittelussa ja sitä kautta edistetään heidän työllistymistään. Osalla asiakkaista tavoitteena on toimia myös ponnahduslautana kohti tutkintotavoitteista opiskelua. Työpaja vaihtoehtoisena oppimisympäristönä palvelee myös keskeytysuhan alla olevia ammatillisten oppilaitosten opiskelijoita.

velma_ja_taiteilijat.jpg
nayttelytyot.jpg